Rekrutacja

Schemat wsparcia czyli jak w 5 krokach uzyskać dofinansowanie

Uwaga! Dokumenty do pobrania znajdują się na dole strony.

  • Krok 1 – Autodiagnoza

Przed zgłoszeniem udziału w projekcie, każdy Przedsiębiorca zobowiązany jest wypełnić autodiagnozę dostępną w formie interaktywnego formularza lub na stronie PARP.

Warunkiem udzielenia wsparcia w ramach projektu jest złożenie do Operatora dokumentu autodiagnozy, zatwierdzonego przez osobę/y upoważnione do reprezentowania Przedsiębiorcy.


  • Krok 2 – Rekrutacja

Przed wypełnieniem zgłoszenia należy zapoznać się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie, w którym w § 5 została opisana procedura rekrutacyjna. Zgłoszenia do projektu w formie elektronicznej będą przyjmowane poprzez Operatorski System Informatyczny (OSI) – https://osi.screp.pl. Jeżeli Przedsiębiorca nie ma technicznych możliwości złożenia zgłoszenia w formie online, może złożyć dokumenty w formie papierowej w biurze projektu.

Rekrutacja składa się z dwóch etapów:

Etap 1 – Weryfikacja formalna dokumentów zgłoszeniowych.

W ramach tego etapu Operator weryfikuje prawidłowość i kompletność złożonego formularza zgłoszeniowego oraz status przedsiębiorstwa m.in. w zakresie jego klasyfikacji, otrzymanej pomocy de minimis, objęcia sankcjami czy wystąpienia podwójnego finansowania usług rozwojowych.

Etap 2 – Weryfikacja merytoryczna dokumentów zgłoszeniowych.

W ramach tego etapu Operator dokonuje oceny adekwatności i prawidłowości autodiagnozy przeprowadzonej przez Przedsiębiorcę oraz wykonuje badanie kompetencji osób zgłoszonych przez firmę do udziału w projekcie.

Zakończeniem procesu rekrutacji jest zawarcie umowy wsparcia z przedsiębiorstwem zakwalifikowanym do udziału w projekcie. Listy firm zakwalifikowanych do udziału w projekcie będą publikowane w „aktualnościach”.


  • Krok 3 – Zawarcie umowy wsparcia

Operator po zakwalifikowaniu Przedsiębiorcy do udziału w projekcie przydziela Przedsiębiorcy indywidualny numer ID wsparcia, który Przedsiębiorca wykorzystuje w momencie zapisu na usługę rozwojową / usługi rozwojowe dostępne w BUR wyłącznie z opcją „możliwość dofinansowania”, ale dopiero po zawarciu umowy wsparcia.

Równocześnie z nadaniem ID wsparcia, Operator zawiera z Przedsiębiorcą umowę wsparcia. Za dzień zawarcia umowy wsparcia przyjmuje się dzień wskazany w umowie wsparcia. Wygenerowanie przez Operatora umowy w systemie oznacza, że można już rozpocząć realizację działań z nią związanych.

Przed zawarciem umowy wsparcia Przedsiębiorca zobowiązany jest dostarczyć do Operatora:

  • Zaświadczenia o niekaralności dotyczące przedsiębiorstwa będącego stroną umowy wsparcia oraz osób podpisujących umowę i reprezentujących przedsiębiorstwo.
  • Zaświadczenia dotyczące nieposiadania zaległości z tytułu należności publicznoprawnych.
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
  • Oświadczenie dotyczące otrzymanej pomocy de minimis.
  • Oświadczenie dotyczące środków sankcyjnych – dotyczy przedsiębiorstwa zawierającego umowę wsparcia.
  • Oświadczenie dotyczące środków sankcyjnych dla firm powiązanych z przedsiębiorstwem.

UWAGA!


  • Krok 4 – Realizacja usług rozwojowych
  1. Przedsiębiorca jest zobowiązany w terminie do 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy wsparcia do skorzystania z pierwszej usługi rozwojowej za pośrednictwem BUR czyli do zapisu na usługę i jej rozpoczęcia, z wykorzystaniem nadanego mu indywidualnego numeru ID wsparcia.
  2. Wybrane usługi rozwojowe muszą prowadzić do nabycia lub podniesienia kompetencji, o których mowa w Opisie kompetencji kadr w obszarze HR oraz powinny być zgodne z autodiagnozą przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo może w ramach projektu skorzystać wyłącznie z usług pozytywnie zwalidowanych i zaakceptowanych przez Operatora
  3. Operator jest zobowiązany do weryfikacji racjonalności kosztów usług rozwojowych zakupionych przez Przedsiębiorców w BUR, tzn. wydatki muszą być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów. Weryfikacja ceny realizowana jest w oparciu o narzędzie BUR – „porównywarkę cen”. Jest ona ogólnodostępna stąd każda osoba może zweryfikować cenę usługi rozwojowej.
  4. Przedsiębiorca może skorzystać w ramach jednej umowy wsparcia z więcej niż jednej usługi rozwojowej.
  5. Realizacja usługi rozwojowej, o dofinansowanie której ubiega się Przedsiębiorca, powinna rozpocząć się i zakończyć w terminach ważności wsparcia tj. w ciągu 4 miesięcy od dnia zawarcia umowy wsparcia.
  6. Usługi rozwojowe są monitorowane przez Operatora. Celem wizyty monitoringowej jest stwierdzenie faktycznego dostarczenia usług rozwojowych i ich zgodności ze standardami określonymi w karcie usługi z BUR w tym zgodności Uczestników/-czek usługi rozwojowej ze zgłoszeniem dokonanym przez Przedsiębiorcę. Dlatego wszelkie zmiany w ich realizacji należy zgłaszać na adres: zmianymhr@screp.pl

  • Krok 5 – Rozliczenie i refundacja

Po zakończeniu usługi rozwojowej należy:

  1. Dokonać oceny usługi rozwojowej. Przedsiębiorca i jego pracownicy/-ce wypełniają ankietę oceniającą usługę zgodnie z Systemem Oceny Usług Rozwojowych BUR.
  2. Zapłacić za usługę rozwojową w wysokości 100% wartości usługi w formie przelewu z konta przedsiębiorstwa.
  3. Złożyć do Operatora wniosek o wypłatę refundacji wraz z załacznikami. Lista załączników zawarta jest we wniosku oraz w regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.

UWAGA!